навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Honda ZR-V е (не)очаквано стилен и динамичен SUV - тестово шофиране

2024-02-14 0

Honda ZR-V е (не)очаквано стилен и динамичен SUV - тестово шофиране

Автор: Слави Славчев


Всички сме ходили на училище и вероятно си спомняме номера си в класа. За хората като мен, чието име започва във втората половина на азбуката, носенето на двуцифрен номер винаги е било малко обезкуражаващо. Все пак всеки иска да е ако не пръв, то в топ 3.

В този смисъл, да ти дадат последната буква от английската азбука не те прави точно лидер, но за новата Honda ZR-V този комплекс изобщо не съществува. Защо е така можете да прочетете в редовете по-долу, но аз ви препоръчвам да изпитате този практичен SUV лично като заявите пробно шофиране в "Бултрако".

И така, да започнем с размерите и външността. ZR-V се позиционира между флагмана CR-V и по-компактния HR-V. В ерата на тотална доминация на SUV това се нарича C-сегмент.

По-важното е, че размерите на новия модел го превръщат в много добре балансиран автомобил, в който от една страна ще седите достатъчно високо (но можете и ниско, ако се чувствате по-спортно), ще имате масивен преден капак пред погледа си, както и достатъчно пространство в купето и багажника, не само в града, но и на по-дълги пътешествия. Изобщо, мотото на ZR-V е златната среда - всичко е така оптимизирано, че да ви е комфортно, но и да не е прекалено, за може автомобилът все пак да остане достъпен. Това важи не само за пространството, но и за екстрите, задвижването, стила и т.н.

honda


Което пък изобщо не означава, че ZR-V няма чар, напротив. Дизайнерите по-скоро са поели по нова линия и са успели да стилизират модела в една по-делова светлина. Издължените светлини отпред и отзад, внушителната предна решетка и липсата на прекалено много извивки и ръбчета карат новата хонда да изглежда много изчистено и по-скоро премиум. Можете лесно да вземете модела за представител на по-скъпа марка и това, разбира се, е плюс. Дизайнът е по-скоро универсален, а не противоречив и очаквам да допадне на повечето клиенти, които търсят модел в този клас.

Отвътре е предпочетена същата сдържаност. Цветовете, дизайна на таблото и вратите, формата и разположението на контролите са елегантни и подредени, което ще се хареса на хората, обичащи всичко да е където му е мястото.

Седалките са по-скоро спортно ориентирани - с добра странична опора за торса и краката и след малко ще разберете защо е така. Те не са твърди, обаче, и предлагат приятно преживяване и след час или два седене.

Приятно впечатление ми направи обзора напред - А-колоните са изтеглени максимално назад, а огледалата са монтирани по-ниско на вратите, за да можете да виждате почти всичко наоколо. Честно казано скоро не бях попадал на нов автомобил с толкова безпроблемна гледка.

Honda ZR-V няма да ви омагьоса с нечувани екстри, но там - в електронните мозъци на автомобила работят немалко асистенти, които правят пътуването ви безопасно и комфортно. Разбира се, налице е двузонов климатроник, отопление на предните електрически седалки и 9-инчов дисплей. Това, което можете да пропуснете на пръв поглед, са удобния автопилот и асистент за пътната лента, който абсолютно ненатрапчиво леко ви връща в курса. Системата за следене на ситуацията около автомобила работи на заден фон, но ще се опита да ви спести сериозни неприятности, ако се налага рязка маневра или по невнимание се доближите твърде много до друг участник в движението или обект. Да, колите вече са умни и това е чудесно.

Много висока оценка заслужава системата за разпознаване на пътни знаци, която е изненадващо безпогрешна дори по нашите пътища и улици.

honda


Управлението на инфотеймънт системата е достатъчно интуитивно, така че след максимум 15 минути ще се чувствате в свои води. Приветствам, че достъпът до основните настройки е бърз и логичен. Навигацията също функционира достатъчно добре, макар да не предлага най-шеметната графика.

Стигаме и до голямата поне за мен изненада. Honda ZR-V изненадва с пъргавината си. Спецификациите посочват 184 к.с. комбинирана мощност на хибридното задвижване с 2-литров двигател с вътрешно горене и два електромотора, както и 315 Nm въртящ момент, и това определено се усеща. Ускорението на автомобил с този размер до 100 км/ч за 7,8 секунди е приятно изживяване, а той не спира да набира без прекъсване дори и при скорости над максимално разрешената на магистрала. Когато настъпите по-здраво, моторът се събужда с приятен високооборотен рев, който толкова много обичаме в японските автомобили. Освен в тези случаи, е много малко вероятно да разберете, че той изобщо работи, освен ако не следите индикациите на дисплеите.

Благодарение на хибридната технология икономията е на лице - пътуването в нормален ритъм от Копривщица до Нови Искър с четирима души и пълен багажник закова разхода на 5/100. И тук инженерите на Хонда заслужават само суперлативи. Куплирането на ДВГ с електромоторите и работата на автоматичната скоростна кутия с осем степени са гладки като коприна - изобщо не успях да усетя преходите и превключването на предавките, освен по краткото прекъсване на звука от двигателя. Няма тласъци, колебания, удари, нищо - всичко е едно гладко движение.

Към приятната пъргавина още с докосването на десния педал идва и отлично настроената ходова част. ZR-V не се накланя в завоите, позволява по-спортно шофиране на път с много завои, а управлението е с перфектно подбрано предавателно число. Така поддържането на курса може да става и с един пръст, а задаването на посоката не движение е абсолютно интуитивно и без много въртене на волана.

Окачването заслужава суперлативи заради чудесния баланс между стегнатост и комфорт. Макар да е настроено по-скоро за спортно поведение, то изобщо не тормози с твърдост, шумове или неадекватни реакции. И при лош път хондата вози чудесно и щади пътниците си, но когато решите да карате динамично, ще се радвате да усетите, че колата добре прилепва към пътя и не се притеснява от честа смяна на посоката.

LED фаровете осветяват отлично пътя, а асистентът за дълги светлини работи адекватно и бързо.

След толкова суперлативи мога да кажа, че единственото, което ме подразни леко в ZR-V, е липсата на инертност у вратите - за да ги затворите, се налага да ги съпроводите с ръка почти докато прилепнат за купето. Да не забравяме също, че взех автомобила едва на около 1200 изминати километра, така че всичко все още намираше новата си форма.

В заключение, Honda ZR-V е много силно предложение във въпросния C-сегмент. Както знаете, той изобилства от конкуренти, но моделът дава силна заявка за челно класиране заради отличния си баланс от качества, уникално хармоничното задвижване и разбира се, модерния си стил. Не пропускайте да го покарате!

honda


за 60%  против 40%  664 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 
rss
Посети форума