начало

Адвокатка е била задържана, докато защитава ЧСИ Адвокатка е била задържана, докато защитава ЧСИ

ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

Дискусии и предложения по проекти за закони


ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

Мнениеот невъзможен » 17 Авг 2004, 11:37

КОЛЕГИ,

Някой запознат ли е с проекта на Закона за Черноморското крайбрежие? Какво мислите по въпроса?
невъзможен
 

Re: ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

Мнениеот невъзможен » 17 Авг 2004, 12:08

А това е:
Проект!



ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

ГЛАВА ПЪРВА
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл.1.(1) С този закон се уреждат обществените отношения, свързани с балансираното , устойчивото развитие и устройството на Черноморското крайбрежие.
(2) Законът не се прилага за пристанищата .
Чл. 2. (1) Основните цели на закона са:
1. балансираното развитие на Черноморското крайбрежие;
2. комплексното устройство на крайбрежната територия;
3. рационалното използване, съхраняване и опазване на природните ресурси;
4. предотвратяване и намаляване замърсяването на територията и акваторията;
5. защитата на морския бряг от абразия, свлачищни процеси и ерозия;
6. възстановяване и опазване на естествения ландшафт и културно-историческо наследство.
(2) За постигане на целите по ал. 1 с този закон се определят:
1. териториалния обхват на крайбрежната плажна ивица;
2. изискванията, правилата и нормите за устройство, ползване и опазване на крайбрежните зони;
3. правомощията и координацията на дейността на централните и местните органи на изпълнителната власт при осъществяване на държавната политика за черноморското крайбрежие и взаимоотношенията им с физическите и юридическите лица – собственици, ползватели и концесионери на имоти, обекти, територии и акватории, както и с неправителствените организации
Чл.3. Черноморското крайбрежие обхваща:
1. територията на всички общини, граничещи с Черно море и с вътрешните, свързани с морето езера, съгласно Приложение № 1;
2. частта от акваторията на Черноморското крайбрежие, включваща вътрешните морски води, определена със Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанища на Република България.
Чл.4. (1) Крайбрежната плажна ивица е изключителна държавна собственост и представлява естествено или изкуствено обособени територии от Черноморското крайбрежие, покрити с пясък, чакъл или седиментни образувания с предназначение за курортни цели, рекреационни дейности, спорт и развлечения, наричани по-нататък “морски плажове”;
(2) Публична държавна собственост, която не може да бъде трансформирана в частна, са:
1. скалистите брегове, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности свързани с отдиха и туризма;
2. брегоукрепителните и брегозащитни съоръжения;
3. прилежащите на морето крайбрежни езера, лагуни, лимани и влажни зони;
4. пясъчните дюни.
(3) Границите на морските плажове и на обектите по ал.2 се определят чрез преки геодезически измервания и се отразяват в кадастралната карта и имотния регистър по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър.
(4) За морските плажове и за обектите по ал.2 се изработват специализирани карти, регистър и информационна система по реда на Закона за кадастъра и имотния регистър. Съдържанието, условията и реда за тяхното поддържане се определят с Наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството.
Чл.5. (1) Всички лица имат право на свободен достъп и преминаване, както и на свободно ползване на морските плажове и на територията на обектите по чл.4, ал.2.
(2) Правата по ал.1 се осигуряват от собствениците и ползувателите на поземлени имоти и територии в съответствие с предвижданията на:
1. устройствените планове, включително на парцеларните планове за изграждане на пътната инфраструктура обслужваща териториите по ал.1;
2 схемите по чл.4, ал.6 и 7.
(3) Ограничение на правото на достъп по ал.1 се допуска само в случаите, свързани с националната сигурност и отбраната на страната, охраната и контрола на държавната граница, както и при опасност за човешкото здраве.
Чл.6. (1) Юридическите и физическите лица и техните сдружения имат право на информация относно предвижданията на устройствените планове и инвестиционните дейности, осъществявани на територията на Черноморското крайбрежие.
(2) Актовете и действията на централните и местните органи на изпълнителната власт, свързани с развитието и устройството на Черноморското крайбрежие са публични и не представляват класифицирана информация с изключение на тези, които са свързани с националната сигурност и отбраната на страната.

ГЛАВА ВТОРА
КРАЙБРЕЖНА ПЛАЖНА ИВИЦА. ПОЛЗВАНЕ

Чл. 7. (1) Морските плажове и обектите по чл.4, ал.2, т.1, заедно с прилежащата им акватория с широчина, определена със специализираната схема по чл.4, ал.6, но не повече от 200 м. от морския бряг, се ползват чрез концесия, предоставена при условията и по реда на Закона за концесиите.
(2) Концесията по ал.1 може да включва и обекти по чл.4, ал.2, т.2-4.
(3) В случаите, когато няма предоставена концесия, обектите по ал.1 се управляват от съответния областен управител.Областният управител може да отдаде обектите под наем чрез провеждането на конкурс при условията и по реда на Закона за държавната собственост. Наемният договор се сключва за срок до влизане в сила на концесионния договор за съответния обект, но не повече от 3 години.
Чл.8. (1) Министърът на регионалното развитие и благоустройството:
1. извършва подготвителните действия и внася в Министерския съвет предложения за предоставяне на концесии за обектите по чл.7;
2. организира процедурите за определяне на концесионер;
3. сключва концесионни договори от името на държавата;
(2) За срока на концесията за обектите по чл.7 концесионерът заплаща годишно концесионно възнаграждение, което се определя в процедурата за определяне на концесионер въз основа на методика, приета с акт на Министерския съвет.
(3) При предоставяне на концесия върху обектите по чл.7 не по-малко от 30 на сто от концесионното възнаграждение се заплаща от концесионера на общината по местонахождение на обекта на концесия. Конкретният размер на концесионното възнаграждение за общината се определя с решението на Министерския съвет по чл.7, ал.1 от Закона за концесиите.

ГЛАВА ТРЕТА
ЗОНИ ЗА ТЕРИТОРИАЛНОУСТРОЙСТВЕНА ЗАЩИТА

Чл.9 С подробните устройствени планове на общините, посочени в Приложение № 1 се определят следните крайбрежни зони:
1. зона “А” с режим на особена териториално устройствена защита;
2. зона “Б” със специфични характеристики на територията и режим на повишени изисквания към опазване на териториалните и акваториални ресурси.
Чл. 10 (1) Зона “А” обхваща следните територии:
1. крайбрежната плажна ивица и територията на обектите по чл.4, ал.2
2. земеделските и горските територии, прилежащи на крайбрежната плажна ивица и на обектите по чл.4, ал.2 с широчина, както следва:
а) 100 м. в случаите, когато граничат с морски плажове;
б) 50 м. в останалите случаи.
3. морските градини и паркове в урбанизираните територии, граничещи с морските плажове и със скалистите брегове по чл.4, ал.2, т.1;
4. защитените територии по смисъла на чл. 5, т.1 и 2 от Закона за защитените територии.
(2) В зона А се забранява:
1. промяна на предназначението на земеделските земи и на гори и земи от горския фонд с цел застрояване;
2. строителството на сгради, постройки, съоръжения и масивни огради;
3. поставянето на преместваеми обекти;
4. поставянето на ограждения на обектите на крайбрежната плажна ивица, ограничаващи свободния достъп до тях;
5. търсенето, проучване и добив на подземни богатства, включително прокарване на сондажи и добив на инертни материали;
6. заустването на непречистени отпадъчни води.
(3) По изключение, при спазване на изискванията на Закона за устройство на територията и на Закона за опазване на околната среда в зона “А” се допуска:
1. поставяне на преместваеми обекти за здравно обслужване, със санитарно – хигиенно предназначение, за търговско обслужване и за поддържане на морските плажове и на обектите по чл.4, ал.2, т.1;
2. поставяне на преместваеми съоръжения със спортно-развлекателно предназначение и за водно-спасителна дейност;
3. изграждане на инфраструктура, необходима за използване на обектите по т.1 и 2;
4. изграждане на брегоукрепителни и геозащитни съоръжения;
5. реализиране на ландшафтноустройствени и паркоустройствени мероприятия;
6. изграждане на пристани за спортни и туристически нужди и за обслужване дейността по стопанския риболов с местно значение;
7. сгради, съоръжения и инфраструктура за нуждите на националната сигурност и отбраната на страната;
8. реставриране с цел експониране, поддържане и опазване на обектите на културно-историческото наследство;
9.съоръжения за добив на питейни и минерални води;
10. изследвания, свързани с опазване на околната среда.
(4) Обектите по ал.3, т.1 и 2 върху морските плажове могат да заемат общо:
1. за морски плажове с площ до 20 дка – до 2 на сто от площта;
2. за морски плажове с площ от 20 до 40 дка – до 1,5 на сто от площта;
3. за морски плажове с площ над 40 дка – до 1 на сто от площта.
Чл.11. Зона “Б” обхваща земеделските и горските територии с широчина 2 км от границата на зона “А” в съответствие с предвижданията на съответния подробен устройствен план.
(2) В зона Б се забранява:
1.изграждане на депа и други съоръжения и инсталации за третиране на битови и опасни отпадъци;
2. употреба на силно токсични средства за растителна защита;
3. нощуване и паркиране извън определените за това места;
4. развитие на нови производства, отделящи замърсяващи вещества, съгласно изброените в Приложение № І на Конвенцията за опазване на Черно море от замърсяване;
5. промяна на предназначението на земеделски земи и на гори и земи от горския фонд с цел разширяване на урбанизирани територии и/или за застрояване на отделни или група поземлени имоти, без това да е предвидено с влязъл в сила общ устройствен план за територията на съответната община по чл.3, т.1.
Чл. 12.(1) В Зона “Б” се допуска създаване на нови или разширяване границите на съществуващите курорти, ваканционни селища, вилни зони, голф селища и аквапаркове при спазване на следните нормативи за всеки поземлен имот:
1. плътност на застрояване (П застр.) – до 30 на сто;
2. интензивност на застрояване (К инт.) – до 1,5;
3. процент на озеленена площ спрямо общата територия на селището, курорта или куротното населено място (П озел.) – най-малко 50 на сто;
4. плажна площ за един посетител – най-малко 8 кв.м.
5. височина на застрояване - до 17, 5 м.
(2) В периода от 1 май до 30 септември не се допуска извършване на строителни и монтажни дейности в курортите, курортните зони на населените места и ваканционните селища. Изключение се допуска само за неотложни аварийни ремонтни работи.
Чл. 13. (1) ) Разрешения за строеж в курортите, курортните зони на населените места и ваканционните селища се издават при наличие на необходимата техническа инфраструктура за отвеждане и пречистване на отпадъчните води и за събиране и обезвреждане на битовите отпадъци.
(2) За издаване на разрешения за строеж на обекти в зона “Б” със стойност над 1 млн. лв. се изисква и писмено положително становище на съответния Консултативен съвет по чл.21;

Чл. 14. (1) До морските плажове и обектите по чл.4, ал2, т.1 се осигуряват транспортни връзки с републикански и/или местни пътища, както и пешеходни алеи и/или други обекти за пешеходно движение от най-близкия републикански или местен път до тях.
(2) Обектите за транспортна връзка и за пешеходното движение се определят с подробния устройствен план на съответната община.
(3) Собствениците на недвижими имоти, през които подробния устройствен план предвижда преминаване на обект за пешеходно движение учредяват право на преминаване в полза на държавата в 3-месечен срок от влизане в сила на плана.
(4) При отказ на собствениците да учредят право на преминаване в срока по ал.3 имотът, или част от него се отчуждава в полза на държавата при условията и по реда на Закона за държавната собственост. Отчужденият имот става публична държавна собственост.

ГЛАВА ЧЕТВЪРТА
УСТРОЙСТВО НА КРАЙБРЕЖИЕТО

Чл. 15. Територията на Черноморското крайбрежие е със статут на територия с особена териториалноустройствена защита при ограниченията предвидени в този закон.
Чл.16. (1). Устройството и развитието на Черноморското крайбрежие се извършват въз основа на:
1. специализирана устройствена схема за териториите на общините по Приложение № 1;
2. общи устройствени планове за териториите на общините, посочени в Приложение № 1, както и за чести от тях;
3. подробни устройствени планове на:
а) общините, посочени в Приложение № 1;
б) урбанизираните територии;
4. специализирани подробни устройствени планове на териториите на Зона “А” и Зона “Б”.
5. специализирани планове за земеделските земи, горския фонд, защитените и нарушените територии, които се изработват и приемат по реда на Закона за собствеността и ползуването на земеделските земи, Закона за горите и Закона за защитените територии
(2) Плановете по ал.1, т. 2- 4 съдържат правила и нормативи за прилагането им.
Чл.17. (1) Изработването на устройствените схеми и планове по чл.16, ал.1, т. 1 и 4 се възлага от министъра на регионалното развитие и благоустройството.
(2) Устройствените схеми и планове по чл.16, ал.1, т.1, 2 и 4 се одобряват от министъра на регионалното развитие и благоустройството.
(2) Екологичната оценка на устройствените схеми и планове се изработва като част на съответната схема или план и становището по нея се дава при условията и по реда на Закона за опазване на околната среда.

Чл. 18. С устройствената схема за Черноморското крайбрежие се определят :
1. общата структура на територията и устройствените изисквания към развитието на територията и акваторията;
2. териториите за извършване на стопанска дейност от национално, регионално и местно значение;
3. обектите на техническата инфраструктура с национално и регионално значение;
4. мероприятията за опазване на околната среда и за изследване на природните ресурси;
5. общия режим за използване на водните, горските, поземлените и рекреационните ресурси;
6. териториите и акваториите с ограничителни режими на устройство и застрояване.
Чл. 19. (1) С общите устройствени планове на общините от Черноморското крайбрежие, както и с правилата и нормативите за тяхното прилагане се определят:
1. пределно допустимите рекреационни капацитети на курортните населени места и селищни образувания, курортите, вилните селища и зоните за отдих;
2. необходимите мероприятия за брегозащита, саниране, възстановяване и подобряване естетическите качества на териториите, мерките за опазване и възстановяване на характера на ландшафта и на паметниците на културно-историческото наследство;
3. териториите и зоните, в които не се допуска ново строителство и разширяване строителните граници на съществуващите урбанизирани територии;
4. устройствените правила и норми за застрояване на съществуващи и бъдещи урбанизирани територии.
(2) Общите устройствени планове на общините по Приложение № 1 определят общата структура на територията, предмет на плана и:
1. границите на крайбрежната плажна ивица;
2. границите на крайбрежните зони по чл.9;
3. урбанизираните, земеделските, горските и нарушените територии и защитените зони;
4. териториите със защитни и рекреационни гори, както и териториите, които ще се устроят като крайбрежни паркове и градини;
5. територии и участъци от акваторията със статут на паметници на културно-историческото наследство;
6. териториите, свързани със сигурността и отбраната на страната;
7. специфичните изисквания, правила и норми за устройство на територията и акваторията.

Чл. 20. (1) Към специализираните подробни устройствени планове по чл.16, ал.1, т.4 се изработват специализирани схеми за:
1. прилежащата на морските плажове и на обектите по чл.4, ал.2, т.1 акватория и
2. преместваемите обекти и съоръжения върху територията на морските плажове и на обектите по чл.4, ал.2, т.1
(2) Със схемите по ал.1, т.1 се определят следните зони:
1. за санитарна охрана и къпане;
2. за развитие на водни спортове;
3.за подводна археология и подводен туризъм;
4. за разполагане на пристани, яхтени пристанища и други съоръжения, свързани с туристическата функция на крайбрежието и стопанския риболов;
5. свързани с националната сигурност и отбрана.

ГЛАВА ПЕТА
УПРАВЛЕНИЕ НА КРАЙБРЕЖИЕТО

Чл. 21. Към областните управители на области Бургас, Варна и Добрич се създават Консултативни съвети за интегрирано управление, развитие и устройство на Черноморското крайбрежие.
Чл.22. (1) Консултативните съвети се ръководят от областните управители и включват представители министерството на регионалното развитие и благоустройството, министерството на земеделието и горите, министерството на околната среда и водите, министерството на транспорта и съобщенията, министерството на здравеопазването, министерството на културата, министерството на икономиката, министерството на отбраната и министерството на вътрешните работи, по един представител на общините по Приложение 1 и двама представители на национално представени туристически и природозащитни организации.
(2) Организацията и дейността на консултативните съвети се уреждат с правилник, приет от Министерския съвет.
Чл.23. (1) Консултативните съвети имат следните функции:
1.координират дейностите на държавните и общинските органи и на юридическите и физическите лица, свързани с устройството и устойчивото развитие на Черноморското крайбрежие;
2. дават становища по проектите на устройствените схеми и планове по чл. 16 преди одобряването от компетентните органи по Закона за устройство на територията.;
3. разглеждат и дават писмени становища относно съответствието с изискванията на този закон за инвестиционни проекти със стойност над 1 млн. лв., осъществявани от физическите и юридически лица на територията на зона “Б”.
(2) Становищата по ал.1, т.2 и 3 се дават в 1-месечен срок.
Чл. 24. (1) Областните управители по чл. 21:
1. упражняват контрол относно спазване изискванията на чл.11, ал.2;
2. създават и поддържат в актуално състояние Регистър на инвестиционните инициативи и реализирани проекти по чл.23, т.3;
3. осигуряват пешеходен и транспортен достъп през държавните поземлени имоти до крайбрежната плажна ивица;
4. премахват огражденията на крайбрежната плажна ивица ограничаващи правото на свободен достъп до нея.
5. координират взаимодействието с международни институции в областта на развитието и опазването на крайбрежните ресурси;
6. осигуряват технически дейността на Консултативните съвети, чрез:
а) експертно съдействие;
б) информационното обезпечаване;
в) техническо обслужване.
Чл. 25. Кметовете на общините от Черноморското крайбрежие:
1. осигуряват пешеходен и транспортен достъп през общинските поземлени имоти до крайбрежната плажна ивица;
2. ежемесечно изготвят и предоставят на областния управител информация за инвестиционните проекти със стойност над 1 млн. лв. на територията на Черноморското крайбрежие;
3. осигуряват обществен достъп до информацията по чл.6.
Чл. 26. Министърът на регионалното развитие и благоустройството:
1. провежда държавната политика в областта на балансираното и устойчиво развитие на Черноморското крайбрежие;
2. организира информационно обезпечение и изследване на процесите, влияещи върху общата устойчивост на терените;
3. предоставя на заинтересованите ведомства, организации и лица специализирана информация, необходима за осъществяване на брегозащитни мероприятия;
4. финансира геозащитната дейност за районите със сложни и неблагоприятни физико-геоложки и техногенни процеси, както и когато процесите засягат територията на повече от една община.
5. отчита ежегодно брегозащитната дейност с доклад пред Министерския съвет в срок до 31 март на следващата година.


ГЛАВА ШЕСТА
АДМИНИСТРАТИВНО -НАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 27. За нарушаване на разпоредбите на чл.10, ал. 1 и 2, чл.11, ал. 2, чл. 12, чл. 13 и § 3 от Преходните и заключителните разпоредби физическите или юридическите лица се наказват с глоба, съответно имуществена санкция от 5000 до 10000 лева, ако не подлежат на по-тежко наказание.
Чл. 28. Който пречи на свободния достъп до морски плаж или определя такси за това, се наказва с глоба от 3000 до 6000 лева, а при повторно нарушение – до 12000 лева.
Чл. 29. Актовете за установяване на административните нарушения по този закон се съставят по реда на Закона за административните нарушения и наказания от длъжностни лица на областните администрации на областите, граничещи с Черноморското крайбрежие, а наказателните постановления се издават от министъра на регионалното развитие и благоустройството или от оправомощено от него длъжностно лице.

ДОПЪЛНИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА

§1.По смисъла на този закон:
1. “Акватория” са вътрешните морски води и териториалното море, съгласно Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България.
2. “Устойчиво развитие” е развитие, отчитащо изискванията за опазване на околната среда, което е в състояние да задоволи настоящи и бъдещи потребности на обществото.
3. “Устройство на Черноморското крайбрежие” са дейности по използването, опазването и застрояването на територията и използването и опазването на акваторията в съответствие с устройствените схеми и планове, както и свързаните с тях дейности по опазването на околната среда и по използване на природните ресурси и други материални обекти.
4. “Морски плаж” е обособена част от крайбрежната плажна ивица и прилежащата й акватория, включваща естествено и изкуствено обособени терени, покрити с пясък, чакъл или други седиментни образувания, с предназначение: за курортни цели, рекреационни дейности, спорт и развлечения, определена с устройствен план.
5. “Влажни зони” са области като блата, тресавища, торфени блата или вода независимо дали са естествени или изкуствени, постоянни или временни, с вода, която е статична или течаща, прясна или солена, включително области с морска вода, чиято дълбочина при отлив не превишава шест метра.
6. “Морски бряг” е тясна ивица от земната повърхност на контакта и взаимодействеито между сушата и морето. Състои се от подводна и надводна част и се характеризира с разнообразен напречен профил, развит непосредствено до бреговата линия, навътре във водата и сушата.
7. “Плътност (процент) на застрояване “е отношението на сбора от застроените площи на основното и допълващото застрояване спрямо площта на имота, изразено в процент.
8. “Интензивност на застрояване” (К инт.) на урегулиран поземлен имот е отношението на разгънатата застроена площ (сбор от застроената площ на всички етажи на основното и допълващото застрояване на и над терена) спрямо площта на имота, изразено в абсолютно число.
9. “Процент на озеленяване на поземлен имот (П озел.)” е отношението на площта под естествена растителна покривка спрямо площта на целия имот.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 2. До разработването и влизането в сила на акваториално-устройствените раздели на съответните общи устройствени планове, наличието на условия за осъществяване на дейностите по чл.20, ал.1 се установява с процедура по екологична оценка по Закона за опазване на околната среда, както и по реда и при условията на Закона за водите.
§ 3.Ръководителите на търговските дружества и предприятия на територията на Черноморското крайбрежие, които при производствената си дейност отделят вредни вещества, включени в Приложения I и II на Конвенцията за опазване на Черно море от замърсяване, предприемат необходимите мерки за ограничаване на отделянето им в съответните норми, като разработват съответни програми, които представят за утвърждаване в Министерството на околната среда и водите, не по-късно от една година след влизането на закона в сила.
§ 4. Действащите общи устройствени планове, в обхвата на които попадат устройствените зони по този закон, се привеждат в съответствие с изискванията на чл.10, 11 и 19, ал.2 в срок до 1 година от влизането му в сила.
§ 5. Предвидените в чл.16, ал.1, т.4 специализирани подробни устройствени планове се изработват и одобряват в срок 2 години от влизане в сила на закона.
§ 6. /1/ Ограниченията чл.10, ал.2 и чл.11 по този закон не се отнасят до законните обекти, изградени до влизането му в сила.
(2) Незаконно изградените обекти на територията на морските плажове и на обектите по чл.4, ал.2, т.1 се премахват от лицата, които са ги изградили в едномесечен срок от влизане в сила на закона.
(3) След изтичане на срока по ал.2 обектите се премахват от органите на Дирекцията за национален строителен контрол при условията и по реда на Закона за устройство на територията в 6-месечен срок.
§ 7. Изпълнението на този закон се възлага на министъра на регионалното развитие и благоустройството.
§ 8. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в Държавен вестник.
невъзможен
 

Re: ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

Мнениеот Stal » 17 Авг 2004, 14:08

Tova seriozno li e zakonoproekt?
Stal
 

Re: ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

Мнениеот невъзможен » 17 Авг 2004, 17:58

ДА!!!!!
невъзможен
 

Re: ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

Мнениеот inot » 20 Авг 2004, 15:28

Създава проблеми.................
inot
 

Re: ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

Мнениеот лунатик » 20 Авг 2004, 23:09

inot, ти май си най-навътре с тази материя. Че сигурно има проблеми -има ги. Все пак - какво се цели? Каква е ролята на ЗУТ в този случай или той просто се дерогира? И изобщо - има ли смисъл от този закон? А може би е за добро?
лунатик
 

Re: ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

Мнениеот inot » 23 Авг 2004, 12:55

Вечно преоткриваме топлата вода.
В случая:
1. Прекалено закъснял (по добре късно отколкото никога);
Със закона се утвърждава едно статукво, което е в интерес на всички които са застроили преди влизането в сила на закона (пълен меркантелизъм, "лобиране", икономически интереси и т.н.).
2. Да, ама не! (Бучаров).
Има Наредба №2 за правила и нормативи за териториално-устройствено планиране на Черноморското крайбрежие (Обн., ДВ, бр.16/1995г., изм и доп., ДВ, бр.24/2000г.)
3. Най-просто казано, трябва само да се актуализира цитираната наредба, а не да се създават нови проблеми ощетявайки собствениците (след публикуването на закона), които не са се възползвали от правото на собственост към тази дата от гледна точка на извършено строителство........
inot
 

Re: ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

Мнениеот inot » 23 Авг 2004, 13:20

В допълнение, виж това:
Чл.11. Зона “Б” обхваща земеделските и горските територии с широчина 2 (ДВА, повтарям ДВА) км от границата на зона “А”
Чл. 12.(1) В Зона “Б” се допуска създаване на нови или разширяване границите на съществуващите курорти, ваканционни селища, вилни зони, голф селища и аквапаркове при спазване на следните нормативи за всеки поземлен имот:
1. плътност на застрояване (П застр.) – до 30 на сто (действително на ВТОРИЯ КИЛОМЕТЪР, ВЕЧЕ МОЖЕШ МАЛКО ДА ЗАСТРОИШ), след като не си го направил досега;

Да не забравяме и другите клопки. СЪЖАЛЯВАМ, НЕ МИ СЕ КОМЕНТИРА!!!!!!!!!
Да му мислят, тези чиито интереси действително са засегнати....
Затова си имаме законодателна власт, която да мисли вместо нас (съвместо със СВОИТЕ ГОЛЕМИ,ама ОГРОМНИ ЕКСПЕРТИ -извършващи ЕКСПроприация).
inot
 

Re: ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

Мнениеот невъзможен » 25 Авг 2004, 11:19

E, колеги това е новата глупост, която ще бъде приета от нашия велик парламент. Не че съм против, но малко е закъсняло. А от друга страна мисля, че е само и единствено за убиване на конкуренцията в зародиш - който строил - строил, другите нямат шанс. Само че се изправяме пред много интересен казус - собственик на хотел на първа линия не може да си направи басейн или пък почнал да строи, но при влизане на закона в сила строежа е незавършен (виж § 6 ал. 1) и тогава какво става? Законът мълчи! невъзможен написа:
невъзможен
 

Re: ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

Мнениеот Solo2 » 25 Авг 2004, 23:10

Невъзможен, предизвиквам те на тема"Въвеждане на строеж в експлоатация". Хвърлям ти ръкавица :))))
Solo2
 

Re: ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

Мнениеот невъзможен » 26 Авг 2004, 11:35

Соло 2 не знаеш как се въвежда строеж в експлоатация или проверяваш аз дали знам? :)
Проблемът опира до това, че ограниченията за строителството не се отнасят само до законно изградените обекти до влизане на закона в сила. Незавършеното строителство обаче не е законно изграден обект. И от тук възниква въпроса незавършеният строеж ще може ли да се завърши и след влизане на закона в сила или ..... Друг проблем лично според мен е какво става с предвидените до влизане на закона в сила сгради, които далеч надвишават коефициентите за строителство по чл. 12. Подробните устройствени планове се привеждат в съответствие със закона в срок от 2 години от влизането му в сила. А през тези два години не може да се строи въпреки, че например има предвидена сграда и дори има издадени необходимите за това строителни документи.
От друга страна, на кой му харесват районите, които не са облагородени и има временни постройки - бараки, наречени ресторанти, кафета или магазини. Кои от тези обекти отговарят на хигиенните норми и противожарните изисквания? Голяма красота няма що? Ясно е, че тези парцели в 100 м. зона А ще си останат все така неугледни, а това не е чак такава полза според мен.
невъзможен
 

Re: ЗАКОН ЗА ЧЕРНОМОРСКОТО КРАЙБРЕЖИЕ

Мнениеот kostadin_yordanov » 28 Фев 2011, 17:45

Правят плажове за бедни и богати

Плажове за бедни и за богати - това предвиждат промени в Закона за черноморското крайбрежие, информира Бтв. Новите категории ще въведат и нови изисквания за различните типове пясъчни ивици. Според плановете на Министерството на регионалното развитие и благоустройството плажовете ще се разделят на безплатни, луксозни, за нудисти и за къмпингуващи.

Обмисля се да има шест вида плажове - в курортни комплекси, в населени места, в големите градове, в затворените комплекси, около къмпингите и такива извън урбанизирани територии. И концесионните такси за тях ще бъдат различни.
Идеята на промените е да не се допускат случаи на ограничаване на свободния достъп. Всъщност обаче новостите ще узаконят именно това, защото ще има плажове “all inclusive” пред затворените комплекси, макар че половината от тях ще са зони със свободен достъп, но срещу заплащане.

Друга група са ”плажовете, предлагащи луксозни услуги ”. За обществено безплатно ползване ще са предимно централните плажове в големите градове.

27 февруари 2011
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=675766
kostadin_yordanov
Потребител
 
Мнения: 676
Регистриран на: 03 Дек 2009, 10:08


Назад към Обсъждане на законопроекти


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


cron