Страница 1 от 1
Счетоводна кантора на 4 етаж в жилище
Публикувано на:
24 Юни 2022, 14:26
от vera_an
Здравейте ,
Живея в ЖК с 28 апартамента на 5 жилищни етажа/ + 1 етаж магазини / с анасьор .
На 4 етаж има закупен апартамент, който се ползва от счетоводна кантора, непрекъснато се посещава от клиенти, за да докажем поставихме камера, тъй като непрекъснато има движение на непознати хора из сградата вдигащи шум и ползващи асанъьора.
Същите са се жалвали на домоуправителя за поставената камера, направихме жалба до Обшината, но собствениците не допуснаха до жилището да се направи проверка дали е жилище или счетоводна кантора.
Три жени идват всеки ден от 8 до 17 часа на работа в нея.
Какво трябва да направим, като ползваме профисионален домоуправител, който веднага реагира на поставената камера, но не и на съществуващия офис.
Имат ли право въобще да има офис на 4 жилищен етаж, никой до сега на събрания не е повдигал въпрос, а живеем повече от 2 години в кооперацията.
Трябва ли да има промяна на предназначението , трябва ли да им съгласие на ОС на ЕС ?
Благодаря за вниманието предварително.
Re: Счетоводна кантора на 4 етаж в жилище
Публикувано на:
24 Юни 2022, 15:21
от atanasov_law
(5) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Собственик, ползвател или обитател, който упражнява професия или извършва дейност в самостоятелен обект на етажната собственост, свързана с достъп на външни лица, заплаща разходите за управление и поддържане на общите части в размер от трикратния до петкратния размер, определен с решение на общото събрание.
Свиквате си общо събрание, гласувате си 5 кратен размер и домоуправителя да им събира консумативни разходи х5 и така...
Re: Счетоводна кантора на 4 етаж в жилище
Публикувано на:
24 Юни 2022, 18:50
от vera_an
Възможно ли е съществуването на кантора в жилищна кооперация без съгласие на съсобствениците ? Не става въпрос само за разходите , а за достъп на хора до общите ни части. Нямат отделен вход, да си бяха купили магазин долу със същата големина с отделен вход, не трябва ли да променят предназначението и да се впише в кадастъра, нали има номенклатура на обектите в жилищната сграда.
Иначе благодаря за вниманието !
Re: Счетоводна кантора на 4 етаж в жилище
Публикувано на:
24 Юни 2022, 20:52
от ivanov_p
atanasov_law написа:(5) (Изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Собственик, ползвател или обитател, който упражнява професия или извършва дейност в самостоятелен обект на етажната собственост, свързана с достъп на външни лица, заплаща разходите за управление и поддържане на общите части в размер от трикратния до петкратния размер, определен с решение на общото събрание.
Свиквате си общо събрание, гласувате си 5 кратен размер и домоуправителя да им събира консумативни разходи х5 и така...
vera_an написа:Възможно ли е съществуването на кантора в жилищна кооперация без съгласие на съсобствениците ? Не става въпрос само за разходите , а за достъп на хора до общите ни части. Нямат отделен вход, да си бяха купили магазин долу със същата големина с отделен вход, не трябва ли да променят предназначението и да се впише в кадастъра, нали има номенклатура на обектите в жилищната сграда.
Иначе благодаря за вниманието !
Ако в закона няма друг член който третира въпроса, то за работата на офис или кантора не се изисква съгласие.
Re: Счетоводна кантора на 4 етаж в жилище
Публикувано на:
24 Юни 2022, 22:21
от errant_lawyer
Здравейте,
може би във Вашия случай ще намери приложение чл. 38, ал. 3 ЗУТ, съгласно който в съществуваща жилищна сграда с режим на етажна собственост се допуска преустройство и промяна на предназначението на жилищно помещение или на самостоятелно жилище в кабинет за здравни нужди, за офис или за ателие за индивидуална творческа дейност, свързани с достъп на външни лица в сградата, ако обектите се намират на първия или на полуподземния етаж, преустройството им е съобразено със санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и въз основа на изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обектите. По изключение може да се допусне разполагане на посочените обекти и на други надземни етажи само въз основа на решение на общото събрание на собствениците на жилища, взето по установения ред, и с изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта.
В този случай може да уведомите РДНСК или общината, че самостоятелният обект не се ползва съобразно предназначението си. В най-добрия случай ще им наложат имуществена санкция от 1000 лв. до 5000 лв. Може би това ще ги откаже.
Идеята за увелечения размер на на таксите за поддръжка също не е лоша, но не решава проблема.
Re: Счетоводна кантора на 4 етаж в жилище
Публикувано на:
25 Юни 2022, 21:02
от guest1
vera_an написа:На 4 етаж има закупен апартамент, който се ползва от счетоводна кантора, непрекъснато се посещава от клиенти, за да докажем поставихме камера, тъй като непрекъснато има движение на непознати хора из сградата вдигащи шум и ползващи асанъьора.
Същите са се жалвали на домоуправителя за поставената камера, направихме жалба до Обшината, но собствениците не допуснаха до жилището да се направи проверка дали е жилище или счетоводна кантора.
Три жени идват всеки ден от 8 до 17 часа на работа в нея.
Цялата работа си мирише на заяждане и типично българското „гледане в канчето“!
Във въпросният апартамент може да се живее и пак да идват много гости, и да се вдига шум. Един „по-глух“ обитател (буквално или в преносен смисъл) е достатъчен.
За камерата в общите части си имаше тема, има и съдебна практика.
Иначе - аз също не одобрявам подобно действие - офис по етажите в жилищна сграда. Самият факт, че фирма с претенции - посочва адрес „ул. №, вход, етаж, апартамент“ - рязко сваля реномето ѝ.
Re: Счетоводна кантора на 4 етаж в жилище
Публикувано на:
06 Юли 2022, 09:17
от vera_an
Виждам, че за някои хора е просто заяждане, но когато в жилището има 28 апартамента, когато някой си е купил жилище и не го ползва по предназначение съгласно ЗУТ не е заяждане.
Счетоводната кантора / фирмата е с друг адрес на регистрация , а не на този /.
Всеки ден трите служителки идват в работно време, около моменти на приключване по етажа /4/ е пълно с хора, никому непознати .
В ЗУТ нали сградата и обектите са с някакво предназначение, нали само на долните етажи може да се ползват за кантори.
Пиша като обикновен гражданин, не съм специалист видях в ЗУТ, че не може да не се промени статута, а това става със съгласието на съсобствениците на етажната собственост.
За разходите може и да е решим като се гласува няколкократен размер, но нали Закона е закон за да се спазва.
Защото живеещите купили си жилище трябвя да знаят в какви условия ще живеят.
Сградата е въведена в експлоатация 2019 година, а обекта а жилище, а не офис.
Не става въпрос и за работа от вкъщи , а за КАНТОРА.
Благодаря за вниманието.