Здравейте, обръщам се към Вас като едно 22 годишно момиче, което търси правна помощ. Публикувам въпроса си тук, тъй като компанията не е българска. Надявам се, че някой ще ме насочи.
Ето на кратко историята: За 1 година 2 пъти пътувам с CSA Czech Airlines.
Първият път двупосочен билет с прекачване Москва - Прага - София (дек 09 - ян 10). Полета Москва - Прага закъснява с около час и половина - в рамките на нормалното. При обратния полет София - Прага - Москва багажът ми изчезва. Два дни по-късно е намерен в Прага, доставят ми го четири дни по-късно.
Вторият път двупосочен билет с прекачване Амстердам - Прага - София. Не ми е разрешено да оставя регистрирания багаж на чек-ина без да ми се даде обяснение - явила съм се достатъчно време преди излитане на самолета, с извадена електронна бордна карта от self-check in терминалите. Още две момичета са в моята ситуация - всячески се опитваме да си намерим полет - казваме, че ако трябва ще доплатим за бизнес класа. В първите два часа повтарят, че нямат никакви места, най-накрая намират свободни и ме настаняват в бизнес класата, където имаше заети 2 от 9 места. Пристигаме в Прага - същата процедура. Издават ни бордни карти без номера, ако някой пътник не се яви - тогава можем да се качим ние. Карат ни чакаме до последно, при което най-накрая ни казват има 2 свободни места - ВИЕ изберете коя от вас да се качи. След сълзи и моления най-накрая "екипажа намира едно служебно място", което случайно се указва бизнес място..?! В обобщение - платили сме 200+ евро, за да пристигнем в София с 9 часа закъснение и да пропилеем ненужни нерви.
Полета София - Прага - Амстердам - приемат ми багажа, специално поглеждам тага дали е до Амстердам, за да няма проблеми. До Прага всичко ок - качвам се в самолета. Имаме закъснение от 1 час, за който не получихме никаква информация защо седяхме в самолета. Като компенсация за чакането ни предлагат 30гр опаковка бисквити кракери ВМЕСТО храната, която сме си платили (билета включва поне сандвич). Пристигам в Амстердам и о, каква изненада - багажа ми е изчезнал. Никаква информация, никакви компенсации - телефонът, на който трябва да се обаждам, за да проверявам за новини е ИМПУЛСЕН! Днес е 5ти януари, багажа ми изчезна на 2ри - те дори нямат информация къде е загубен, камо ли шанс скоро да го получа обратно. Нямам телефон, нямам зарядно за лаптоп, нямам четка за коса, нямам никакви принадлежности, които ползвам ежедневно. Съжалявам за телеграфния стил, но се опитвам да запазя дължината максимално кратка.
Моите въпроси са:
1. Според това - http://caa.gateway.bg/page.php?category=95&id=611 аз имам право да подам иск срещу компанията. Как да го сторя при положение, че съм в Холандия в момента и заслужава ли си да го правя? Ще се случи ли нещо, ако подам иск или е безсмислено? Пропиляните нерви и сълзи за мен струват много, за мен е неприемливо да плащам на някой, за да ми разстройва живота по какъвто и да е начин! Просто си представете стреса, който съм изживяла заради "европейската" компания.
2. Подала съм следната жалба - http://caa.gateway.bg/page.php?category=95&id=608 - дали ще има някакъв ефект от нея.
Извинявам се хиляди пъти, ако темата е неподходящо място - просто съм абсолютен профан по правните въпроси и се нуждая от малко насочване! Надявам се някой да ми отговори...
- Дата и час: 30 Ное 2024, 09:01 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Иск за обещетение към авиокомпания
|
|
1 мнение
• Страница 1 от 1
1 мнение
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта